איך מאבחנים דורבן ברגל ומה הטיפול המתאים?

מהו דורבן בכף הרגל?

דורבן בכף הרגל היא למעשה דלקת המתפתחת באזור הרצועה המחברת בין עקב הרגל לאצבעות כף הרגל. דלקת זו מהווה את הסיבה הנפוצה ביותר להופעתם של כאבים בכף הרגל ובעיקר בהופעת כאבים באזור העקב והיא עלולה לגרום לתחושת כאב בכל פעם שאתם לוחצים ו/או דורכים על העקב.

מהם הם הגורמים העיקריים להיווצרות דורבן?

דלקת באזור הרצועה המחברת בין עקב הרגל לאצבעות כף הרגל, עלולה להתפתח במקרים בהם נוצר עומס מוגבר באזור, כאשר בין יתר הגורמים העלולים "לזרז" את היווצרות הדלקת נמנים גורמים כגון:

• עמידה ו/או הליכה ממושכת
  • השמנת יתר המשפיעה באופן ישיר על העומס הנוצר על כפות הרגליים בכלל ועקב כף הרגל בפרט
  • נעילת נעליים לא נוחות ו/או לא מתאימות
  • מבנה אנטומי של כף הרגל – אנשים בעלי כפות רגליים שטוחות ו/או בעלות קשתות מוגבהות, נוטים לסבול יותר מדלקת הדורבן בעקב
  • גיל כרונולוגי – הרצועה בה מתפתחת הדלקת מאבדת מגמישותה ככל שגילינו הכרונולוגי עולה, ולכן, נשים וגברים בגילאי 40 עד 60 סובלים יותר מהיווצרות דלקת דורבן בכף הרגל

דלקת דורבן – כיצד מאבחנים?

אבחון רפואי מקצועי להיווצרות דורבן  נעשה על ידי אורטופד בהתאם לתלונות המטופל על הופעת כאבים ותסמינים נוספים היכולים להעיד על היווצרות הדלקת, וביניהם: תחושת זרמים בכף הרגל, אדמומיות באזור העקב, הופעת כאב בעקב ו/או כף הרגל גם במהלך מנוחה ובעיקר לאחר מנוחה, שינה או עמידה/הליכה ממושכת. חשוב לציין שחומרת הכאב ותדירות הופעתו עלולה להעיד על חומרת הדלקת, כאשר במקרים של דלקת כרונית הדבר עלול להוביל לשינויים פיזיולוגיים במבנה הרצועה.

טיפול בדורבן העקב

טיפול בדלקת מיושם כיום באמצעות מספר שיטות טיפוליות שונות אותן חשוב להתאים לחומרת הכאב והדלקת. בין יתר השיטות הטיפוליות הנפוצות תוכלו למצוא:

• הימנעות מפעילות המצריכה עמידה/הליכה ממושכת
  • עיסוי תדיר לכפות הרגליים תוך כדי שימוש במשחות אנטי-דלקתיות
  • אמבט קרח לכפות הרגליים
  • טיפולי פיזיותרפיה לכפות הרגליים
  • התאמת מדרסים לדורבן בכף הרגל הממגרים את הכאב
  • טיפול תרופתי באמצעות מרשם רופא
  • הליך כירורגי במקרים בהם מדובר בדלקת כרונית המקשה על אופן התפקוד היומיומי שלכם לאורך זמן

חשוב לדעת: רכישה של מדרסים מסיליקון המותאמים למידת הנעליים בהם אתם עושים שימוש, יכולים לסייע לכל אילו מביניכם הנדרשים לעמידה/הליכה ממושכת במסגרת עבודתם. יחד עם זאת, מומלץ לשקול רכישה של מדרסים אורטופדיים המיוצרים עבורכם בהתאמה אישית מלאה בהתאם למנח כף רגלכם. למידע נוסף בנושא התאמה וייצור של מדרסים לדורבן אתם מוזמנים ליצור קשר עם חנות אורטופדיה אורלי המתמחה בנושא. ליצירת קשר לחצו כאן