הלוקס ריגידוס

מה זה הלוקס ריגידוס וכיצד היא נוצרת?

הלוקס ריגידוס היא ההפרעה השנייה בשכיחותה באזור מפרק הבוהן המחבר למפרק המסרק בכף הרגל והיא גורמת לקיבוע או נוקשות הבוהן. מצב זה נוצר כתוצאה משחיקה במפרק הבוהן בכף הרגל, דבר המוביל להופעת כאב מוגבר ולהגבלה בטווחי התנועה של המפרק. הלוקס רידיגוס מתרחשת בעיקר בקרב בני ובנות הגיל השלישי וזאת לנוכח שינויים ניווניים במפרקי כף הרגל והקרסול, אך היא יכולה להתרחש גם בקרב אוכלוסיות צעירות יותר לנוכח טראומה ו/או חבלה במפרק הבוהן.

למידע נוסף
הלוקס ריגידוס

כיצד בנוי המדרס

דגם:YT-LINE
זהו מדרס מקצועי לבעיית המפרק הלוקס ריגידוס שבנוי לפי מידת גבס, כולל פס קרבון פייבר למניעת כיפוף הבוהן,בעל שכבות שונות שכוללת סופגי זעזועים ותמיכה בכף הרגל
המידות נלקחות ללא נשיאת משקל בתחבושות גבס כדי להגיע למנח התקין של כף הרגל

בעובי של 3 ml אנטיבקטראלי נושם ונג שחיכה

לפרטים

הלוקס ריגידוס - סימפטומים

להלוקס ריגידוס יש מספר דרגות חומרה שונות המשפיעות על הסימפטומים הנלווים אליה, כאשר בשלבי התפרצות התופעה התסמינים הנלווים כוללים בעיקר הופעת כאב בגב הבוהן בעת קיום פעילויות שונות כגון: הליכה, עמידה, ריצה, כריעת ברך, ריקוד וכדומה. במידה ולא ניתן טיפול בשלבים המקדימים של התופעה, אתם עלולים לחוות כאב ונוקשות במפרק הבוהן גם בעת חילופי טמפרטורות ובעיקר בקור. עם הזמן, הלוקס ריגידוס מעצימה את תדירות הכאב ואתם עלולים לחוות גם נפיחות ואדמומיות באזור שמסביב למפרק הבוהן.

ככל שהשחיקה במפרק הבוהן הולכת ומחמירה, אתם עלולים לסבול מתסמינים משמעותיים יותר הכוללים בין היתר: כאב מוגבר גם בזמן מנוחה, היווצרות שברי סחוס במפרק הבוהן וכאבים חוזרים ונשנים באזור מפרק הירך, הברך והגב התחתון.

דרכי טיפול ב-הלוקס ריגידוס

כיום, קיימות מספר דרכים שונות המיועדות לצרכי טיפול במצבי שחיקת סחוס הבוהן הגורמים למצב של הלוקס ריגידוס, וביניהם: דרכי טיפול כירורגיים (ניתוחיים) ודרכי טיפול לא ניתוחיים, כאשר התאמת הטיפול נקבעת בהתאם לגילו של המטופל, מצבו הבריאותי וחומרת המחלה בהתאם לעוצמת התסמינים. בטיפולים הניתוחיים המוצעים כיום לטיפול בשחיקת סחוס הבוהן, נכלל ניתוח ייעודי להסרת בליטות עצם וניתוחי ייעודי לאיחוי המפרק, ואילו בטיפולים הלא ניתוחיים נכללים טיפולי התאמת מדרסים היכולים לסייע בהפחתת העומס מהמפרק וטיפולים תרופתיים באמצעות הזרקת זריקות לתוך המפרק המסייעות להפחתת כאב ושיפור של טווחי התנועה המוגבלים.

התאמת מדרסים אורטופדיים לסובלים מ-הלוקס ריגידוס

מדרסים אורטופדיים הם הגדרה כוללת למדרסים המיוצרים בהתאמה אישית לכל לקוח על פי מבנה האנטומי של כפות רגליו והבעיה האורטופדית ממנה הוא סובל. לפיכך, עבור כל אילו מביניכם הסובלים משחיקה בסחוס הבוהן, קיימת חשיבות רבה להתאמת מדרסים אורטופדיים להלוקס ריגידוס. התאמת המדרסים תוכל לסייע לכם בהפחתת הכאב במהלך ביצוע פעולות יומיומיות כגון הליכה, עמידה ואפילו ריצה ותסייע אף להפחתת העומס מהמפרק. כמו כן, התאמת מדרסים אורטופדיים תסייע במניעת בעיות בכף רגל נוספות העלולות להיווצר עם הזמן. למידע נוסף בנושא התאמת מדרסים לאילו מביניכם הסובלים מ-הלוקס ריגידוס לחצו כאן