אורלי חנות אורטופדיה לייצור מדרסים
להתייעצות עם מומחה
דברו איתנו שלחו פנייה

איך לרוץ מהר יותר ובנוחות מקסימלית ללא כאבים?

איך לרוץ מהר יותר ובנוחות מקסימלית ללא כאבים?

נראה שככל שהזמן עובר, יותר ויותר ישראלים מגלים את היתרונות הרבים שבעיסוק בפעילות ספורטיבית. אחת מפעילויות הספורט הפופולריות היא ללא ספק הריצה. עם זאת חשוב לדעת איך לרוץ מהר יותר  בצורה בטוחה עם נעליים מתאימות ומדרסים מתאימים אשר יכולים למנוע כאבי גב וברכיים.

איך לרוץ מהר יותר תלויה במשתנים רבים

ראשית, יש לסייג ולומר שריצה אינה בנויה לכל אחד. מדובר בפעילות אינטנסיבית המפעילה את כל שרירי הגוף, לצד עצימות גבוהה של סיבולת לב- ריאה. החלקים שעובדים הכי קשה הם ללא ספק הגב והברכיים, ועליהם יש לשמור מכל משמר, שכן פגיעה בהם לא רק מסכנת את הריצה עצמה, אלא את התפקוד היומיומי שלנו. כאבים במהלך ריצה הם שכיחים למדי, והם יכולים לנבוע מדפוס תנועה מסוים, ממבנה כף הרגל, וכן הם עלולים להיגרם מדלקות שונות. לכל אלו יש פתרון אחד מובהק – רכישה של מדרסים אורתופדיים בחנות מדרסים מקצועית.

התאמה אישית לכף הרגל

מדרסים הם למעשה התקן אורתופדי שמטרתם להחליף את הרפידה הקיימת בנעל הריצה, על מנת לפזר העומס של משקל הגוף על כפות הרגליים. הם מסייעים לייצב את מנח כף הרגל ולשמור על ביומכניקה נכונה, בדרך למניעת פציעות שחיקה כאלה ואחרות הנפוצות למדי בקרב רצים. המדרסים הבריאים ביותר יהיו בהכרח מדרסים בהתאמה אישית, בעיקר כאשר מדובר ב- מדרסים מומלצים לנעלי ריצה באופן ספציפי. יצירת מדרסים נכונים שמזהים את הבעיות שנוצרו בכף הרגל הרלוונטית ויעניקו פתרונות ממוקדים לבעיות אלו, יהיו המתאימים ביותר לשיקום הרגל לטווח ארוך ולחזרה לפעילות ספורטיבית מלאה.

תמיד להיוועץ במומחה

כאשר אתם ניגשים לרכוש מדרסים, בעיקר אם מדובר במדרסים לנעלי ריצה, רצוי להיוועץ באורתופד מומחה שיבחן לעומק את המקרה שלכם. חנויות רבות ימליצו באופן אוטומטי על רכישת מדרסים, אולם שימוש במדרסים לא מותאמים לריצה עלולים במקרים רבים רק להחמיר את המצב. היוועצות עם מומחה כף רגל, לצד בדיקה מעמיקה שהחנות בה אתם מעוניינים לרכוש את המדרסים היא באמת חנות אורתופדיה, היא קריטית לטיפול נכון בבעיה.

המדרסים המומלצים ביותר

מדרסי ריצה איכותיים עשויים בדרך כלל מחומרים כמו פולימרים עם תאים סגורים, בדרגת קשיחות של 25 עד 35, בשילוב של גומי טבעי. הגומי משמש כמעין זיכרון עבור המדרסים, וכן כדאי שישלב גם רכות ברמה גבוהה על מנת לשמש כבולם זעזועים. בולמי הזעזועים של מדרסי ריצה מצריך מספר שכבות הגנה, בדרך של בין 5-7 שכבות. במעמד רכישת המדרסים, וודאו כי הם באמת מותאמים לכם בצורה אידיאלית, בהתאם לאבחון הבעיות מהם אתם סובלים במהלך הריצה, היוועצו במומחה ואל תתפשרו על איכות המדרסים בשום תנאי על מנת לא ליצור נזק גדול יותר. בסופו של דבר, עליכם לשמור על בריאותכם.

לסיכום, במדריך הזה למדנו על חשיבות המדרסים בנעליים הנכונות לריצה והבנו כיצד איך לרוץ יותר מהר בעזרת מדרסים נכונים ומותאמים.