חייגו עכשיו פנייה בווטסאפ

ססאמואידיטיס

מהי מחלת ה-ססאמואידיטיס? ממה היא נגמרת? מהם הסימפטומים הנלווים ומהו הטיפול היעיל ביותר למחלה.

מהי מחלת ססמואידיטיס?

ססאמואיד הינה עצם ייחודית בגוף האדם העטופה בגידים ומצויה בתחתית הבוהן בכל אחת מכפות הרגליים ובפיקת הברך וייחודיותה נובעת מהעובדה שהיא איננה מקושרת בפרקים לעצמות אחרות. מחלת ה-ססאמואידיטיס היא למעשה דלקת בגידים העוטפים את עצמות ה-ססאמואיד והיא שכיחה בעיקר בקרב נשים וגברים הנדרשים למאמץ יתר של הגידים העוטפים את עצם ה-ססאמואיד, וביניהם: רקדנים, ספורטאים וכלל העוסקים בפעילות ספורטיבית מתונה בתדירות גבוהה.

ממה נגרם ססאמואידיטיס?

מאמץ יתר והפעלת עומס עודף על הגידים העוטפים את עצמות ה-ססמואיד המצויות בקדמת כף הרגל, הם הגורמים הנפוצים ביותר להתפתחות דלקת בגידים ומחלת הססאמואידיטיס. ברוב המקרים, מחלת ה-ססאמואידיטיס קשורה לפעילות מתמשכת של פעילויות כגון: ריצה, הליכה מהירה, ריקוד ומשחק הכדורסל בו הניתור מתבצע דרך קדמת כף הרגל. יחד עם זאת, היווצרות דלקת בכרית בוהן כף הרגל עלולה להיווצר גם כתוצאה מנעילת נעליים לא מתאימות לאורך זמן או מהליכה מתמשכת על נעלי עקב גבוה.

מה הם הסימפטומים הנלווים למחלת ה-ססאמואידיטיס?

הופעת כאב בכרית בוהן כף הרגל מהווה תסמין ראשוני להיווצרות דלקת בגידים העוטפים את עצמות ה-ססאמואיד, כאשר עצימות ותדירות הכאב מחמירות באופן הדרגתי במקרים והדלקת איננה מטופלת. ברוב המקרים, הדלקת בגידים איננה מלווה בתסמינים חיצוניים, אך ישנם מצבים בהם הדלקת מובילה להופעת פצעים, אודם ונפיחות באזור קדמת כף הרגל. חשוב לציין שהיווצרות דלקת בגידים העוטפים את עצמות ה-ססאמואיד, עלולה להוביל להופעת כאבים עזים ותכופים בעיקר באזור מפרק בוהן כף הרגל ובעת יישור וכיפוף אצבעות כף הרגל בה מופיעה הדלקת.

דרכי טיפול

ישנן מספר דרכים נפוצות לטיפול ב-ססאמואידיטיס, כאשר ברוב המקרים מדובר בטיפול מקומי באמצעות נטילת תרופות ו/או מריחת משחות המיועדות להפגת הכאבים המופיעים בקדמת כף הרגל. כמו כן, אנשים המתמודדים עם ססאמואידיטיס נדרשים לעצירת פעילויות כאלו ואחרות העלולות להפעיל עומס ולחץ על גבי כרית כף הרגל. דרכים נוספות לטיפול מקומי בכאב המופיע בכרית כף הרגל כולל שינוי של סוג הנעליים המשמשות אתכם ביומיום (כולל הימנעות מנעלי עקב במקרים בהם הדלקת התפתחה עקב שימוש מוגבר בנעלי עקב), וזאת לצד עיסוי כפות הרגליים ואמבטיות קרח לכפות הרגליים. חשוב לציין שמנוחה מפעילויות כגון: ריצה, הליכה מהירה, ריקוד וכדומה, מסייעת למניעת סיבוכים של הדלקת העלולים במקרים נדירים להוביל לצורך בהתערבות פולשנית במסגרת ניתוח מקומי המיועד לצרכי הסרת אחת מעצמות ה-ססאומואיד.

ססאמואידיטיס- טיפול באמצעות מדרסים

דרך טיפולית נוספת ומומלצת לטיפול ב-ססאמואידיטיס היא באמצעות התאמת מדרסים אורטופדיים המסייעים רבות להפחתת העומס על כרית כף הרגל ומסייעים לריכוך החיכוך בין הקרקע לנקודות הכאב. חשוב לציין שהמדרסים האורטופדיים מותאמים באופן פרטני לכל אדם על פי מבנה כפות רגליו והבעיה ממנה הוא סובל, ולכן, כשאר רוצים להתאים מדרסים חשוב ומומלץ לפנות אל אורלי אורתופדיה מכון אורטופדי למדרסים המוביל והותיק בישראל.

מדרסים בהתאמה אישית

כיצד בנוי המדרס

דגם:KP-LINE
אלו מדרסים מותאים אישית לפי מידת גבס,המידות נלקחות ללא נשיאת משקל (תחבושות גבס) לא ספוג!
המדרסים מורכבים מכמה שכבות שונות של עובי ודחיסות שונה
כולל שחרור לחץ מאזור העצמות של הססמואיד כך שהמדרס מוריד קרוב ל90% את הלחץ בעזור הכאוב
איסוף נתונים על ידי מעבדת הליכה דינמית וסטטית על ידי אורטוטיסט

לחצו למידע אודות שכבות המדרס