אורלי חנות אורטופדיה לייצור מדרסים
להתייעצות עם מומחה
דברו איתנו שלחו פנייה

מהן הבעיות הנפוצות הדורשות מדרסים לילדים?

מהן הבעיות הנפוצות הדורשות מדרסים לילדים?

 

מדרסים אורתופדיים לילדים הופכים ליותר ויותר נפוצים בשנים האחרונות. הם מספקים יתרונות בריאותיים רבים לילדים הזקוקים להם ושומרים על בריאותו של הילד.

כאשר עוסקים בתחום בריאות הילד, אחת מהסיסמאות החשובות ביותר הן שהילד איננו מבוגר קטן. לילדים מערכת גופנית שונה, ובעלת מורכבות אשר תלויה בין השאר בגיל הילד, במצב ההתפתחותי, במוצא ובמין. גיל הילדות מאפשר לטפל ולרפא בעיות אשר בגיל מבוגר יהיו כרוניות. אחד מהתחומים החשובים ביותר בתחום בריאות הילד, הוא הגדילה והתפתחות מערכת השריר והשלד. הרגלים אשר הילד מקבל בנוגע ליציבה שלו, לתנועה, ולשימוש הכולל בגופו יהיו בעלי השלכות ארוכות טווח במיוחד, ויקבעו את מצב בריאותו לשנים רבות קדימה. לעיתים, הילד מפתח הרגלים לא בריאים עקב הגדילה הפתאומית וחוסר ההיכרות שלו עם גופו, ולעיתים ההרגלים נובעים מתקלה קטנה שניתן ורצוי לתקן. מדרסים לגיל הרך יכולים לעזור לילד לסגל יציבה נכונה, ולשמור על בריאותו.

מהן הבעיות הנפוצות הדורשות מדרסים לילדים?

מדרסים אורתופדיים לילדים הופכים ליותר ויותר נפוצים בשנים האחרונות. הם מספקים יתרונות בריאותיים רבים לילדים הזקוקים להם, למרות שלעיתים מדובר בתהליך ריפוי ארוך הדורש התמדה הן של ההורה והן של הילד. בעיות הבריאות הנפוצות הדורשות מדרסים לילדים בהתאמה אישית כוללות בין השאר:

עקמת

לאחוז ניכר מהאוכלוסייה יש עקמומיות בעמוד השדרה, ולעיתים מדובר במצב תקין שלא דורש טיפול נוסף. כאשר מדובר בילדים שעוד צומחים לגובה, עקמת יכולה להחמיר ולהפוך למצב הדורש התערבות. אחת הדרכים למניעה ותיקון מסוים של העקמת הוא השימוש במדרסים. המדרסים יוכלו לדחוף למעלה חצי מהגוף, ולעצור את הנטייה של עמוד השדרה להמשיך ולהתעקם.

רגלים באורכים שונים

ילדים ומבוגרים לעיתים קרובות סובלים מרגלים באורך שונה זו מזו. מדובר בבעיה שהיא לא אסתטית, אלא בריאותית. למרות שהבדל של עד סנטימטר אחד לרוב לא דורש כל התערבות, הבדל גדול יותר לעיתים קרובות כן. הליכה על רגלים באורכים שונים יכולה לגרום לכאבי גב ושלד בהמשך החיים. מדרסים לילדים יכולים לתקן את הפרשי הגובה בצורה דיסקרטית וקלה לשימוש.

בעיות גובה

עבור ילדים רבים, להיות נמוך עלול לגרום מצוקה חמורה ביותר. לנו כהורים העניין לא נראה כבעייתי לעיתים, אך עבור הילד מדובר באלמנט בעל השפעה אדירה על התפיסה העצמית שלו. ניתן לטפל בצורה מסוימת בבעיות גובה בעזרת מדרסים לגיל הרך אשר יכולים להוסיף מספר סנטימטרים לגובהו של הילד ולקרב אותו אל הממוצע הכיתתי.

בעיות בכף הרגל

עבור חלק מהילדים, פלטפוס הוא מצב חולף אשר יעבור עם הזמן. רגל שטוחה בגיל הילדות היא לרוב גמישה, ותשתנה עם השנים. עם זאת, אם הבעיה נשארת או מופיעה בשילוב עם בעיות שלד אחרות, כדאי לשקול מדרסים בהתאמה אישית.

איך נדע איזה דגם לבחור?

קיים מגוון עצום של דגמי מדרסים אורתופדיים לילדים, כאשר ההבדל ביניהם תלוי בסוג הבעיה ממנה סובל הילד, מהעדפות אישיות שלו מבחינת נוחות, ומאילוצים הנובעים מסוג הפעילות אותה הוא מבצע והנעלים אותן הוא נועל. הבחירה של מדרסים אורתופדים לילדים היא מסובכת, ודורשת שכלול של כמות עצומה של נתונים. לכן, חשוב מאוד להתאים מדרסים לילד רק אצל מומחים בעלי ניסיון, ידע וותק. יש לשאוף להתחיל את השימוש במדרסים מוקדם, כדי שבעיות השלד לא יחמירו וכדי שהילד יתרגל וירגיש איתם בנוח.